Köpvillkor webborder – den korta versionen 

– Som registrerad kund hos Bryggshoppen har du 30 dagars returrätt/öppet köp. När du handlar i webbshopen/på postorder blir du automatiskt registrerad kund.

– Om inte annat anges har vi 2 års garanti på våra produkter.

– Vi levererar endast order inom Sverige. För leveranser inom EU mejla bryggshoppen.se för fraktpris.

– Betalning sker med Klarna faktura (betalningstid 14 dagar, faktureringsavgift 29 kr) eller kortbetalning med VISA/Mastercard (ingen avgift).

– Vid betalning med Klarna faktura kan vi bara leverera till din folkbokföringsadress. Vid betalning med kort kan du välja leveransadress.

– När du lagt din order i Bryggshoppen får du en orderbekräftelse per e-post.

 – Normal leveranstid är 3-7 dagar efter det att vi mottagit din order.

 – Leveransen sker med Postnord eller Schenker (upp till 20 kg, maxmått 1,50x0,50x0,50) till ditt närmaste utlämningsställe, eller Hemleverans till din bostad, tillkommer normalt 190:-

– Fraktkostnad beroende på vikt och volym. Samfrakt innebär att vi inväntar fler frakter i ditt område och kan göra att leveranstiden blir något fördröjd. För snabbare leverans av ”samfrakt” kontakta bryggshoppen för tillkommande fraktpris. Fraktkostnaden syns när du kommer till ”Kassan”.

– Du blir aviserad via SMS när din leverans är framme vid utlämningsstället. Vid hemleverans anges en tid du måste vara hemma för att ta emot leveransen. Går att ändra om tiden ej passar.

 

Köpvillkor webborder – den fullständiga versionen

 

Beställning

Hos Bryggshoppen kan du handla i butik eller beställa varor via vår webbshop. Har du inte möjlighet att beställa via vår webbshop kan du även mejla eller ringa in din beställning. E-post info@bryggshoppen.se tel: 070-757 24 75. Vi tillämpar ingen lägsta ordersumma. Bryggshoppen reserverar sig för eventuella fel i produkttexterna och produktbilderna.

Vi reserverar oss för slutförsäljning, eventuella fel/eftersläpning i lagersaldouppdateringar och förbehåller oss rätten att korrigera/häva ordern i efterhand. Om en vara restnoterats av oss har du rätt att avbeställa varan. För att få handla i vår webbshop måste du fyllt 18 år.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse per e-post med information om din order.  Har du inte mottagit någon orderbekräftelse? vänligen dubbelkolla skräpposten eller om du spärrat utskick från oss och häv spärren.

Priser

Priserna på hemsidan och i katalogen är i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel, prisändringar och modelländringar. Eventuella prishöjningar eller prissänkningar tillämpas omedelbart.

Kampanjpris

Kampanjpriser gäller t.o.m. det datum som står angivet, alternativt så länge kampanjpriset visas på hemsidan. Vi reserverar oss för slutförsäljning tidigare än angivet datum. På kampanjpriser utgår ingen storköpsrabatt eller andra generella rabatter. Kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Nettopris

Priser märkta Nettopris är vårt ordinarie lågpris. På nettopriser utgår ingen storköpsrabatt eller andra generella rabatter. Kan ej kombineras med andra erbjudanden

Dagspriser

Priser märkta Dagspris är vårt lägsta pris. På dagspriser utgår ingen storköpsrabatt eller andra generella rabatter. Kan ej kombineras med andra erbjudanden.

 

Specialbeställda varor

Ej bytesrätt, ej öppet köp på varor utanför ordinarie sortiment, gäller även kapad kätting mm.

 

Betalningsalternativ

 

Klarna Faktura – betala om 14 dagar

Handla nu och betala efter leverans. När du väljer Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Fakturan följer med din leverans. Beställer du för ett företag? Då mejlar vi ut fakturan till angiven mejladress. Mer info hittar du på: https://klarna.com/sv

 

– Betalningstid 14 dagar

– Faktureringsavgift tillkommer på 29 kr

– Fakturan medföljer leveransen.

– Leveransen skickas endast till din folkbokförda adress

 

Kortbetalning VISA/Mastercard (DIBS)

När du handlar i vår webbshop kan du göra en kortbetalning (via DIBS) med VISA eller Mastercardkort. Vid betalning med kort anges kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-koden. (CVC-koden hittar du på baksidan av kortet) Leveransen skickas till den adress du anger. Fungerar endast med svenska VISA eller Mastercard.

Leverans  

Fraktsätt: Postnord eller Schenker – Till ditt utlämningsställe

Leveransen sker till ditt närmaste utlämningsställe som är anslutet till för paket upp till 20 kg med max mått 1,50 x 0,50 x 0,50 meter. Du kommer att aviseras med ett SMS när varan har anlänt till utlämningsstället. En kostnad på frakten tillkommer och syns först i kassan vid betalning. Kostnaden beror på vikt och volym. Samfrakt innebär att vi inväntar fler frakter i ditt område och kan göra att leveranstiden blir något fördröjd. För snabbare leverans av ”samfrakt” kontakta bryggshoppen för tillkommande fraktpris. Vid annat fraktsätt, vänligen kontakta oss.

 

Fraktsätt: Hemleverans – Till din boendeadress

Leveranser som överstiger maxmått och maxvikt för skickas direkt hem till dig med Hemleverans. Du kommer att aviseras med SMS om en tidsperiod då du måste vara hemma för att ta emot leveransen. Kontakta Schenker för ändring av tiden. En kostnad på frakten tillkommer och syns först i kassan vid betalning. Kostnaden beror på vikt och volym på leveransen. Kostnaden för frakt ligger från 79: – Vid annat fraktsätt, vänligen kontakta oss.

Leveranstider

Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar/vardagar efter det att vi mottagit din order. Vid beställning av varor som ej finns i lager kan leveranstiden bli längre, du erhåller då ett mail från oss med leveranstid.

 

Delad order

Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Vid frågor om delad leverans var vänlig kontakta oss på Bryggshoppen info@bryggshoppen.se

 

Outlöst beställning

Vid outlöst beställning returneras ditt paket till Bryggshoppen. Bryggshoppen förbehåller sig rätten att debitera kostnaden för en sådan retur. Alla falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.

 

Returer /Ångerrät

 

Retur/Öppet köp

Som registrerad kund hos Bryggshoppen har man 30 dagar returrätt/öppet köp. Ej registrerade kunder har 10 dagar returrätt/öppet köp. När man handlar i webbshoppen blir man automatiskt registrerad kund. Retur/öppet köp av varor måste ske inom 14 dagar (Vid obruten förpackning och obrukad vara) mot uppvisande av kontantnota eller faktura. Returrätten gäller ej metervaror, kapvaror, upptappat, uppblåsta bojar eller fendrar, öppnade uppblåsbara flytvästar samt övriga plomberade varor.

 

Såhär returnerar du

För att returnera en vara vänligen kontakta oss via mejl: info@bryggshoppen.se Berätta för oss vilket ordernummer samt vilken vara du vill returnera så bifogar vi en returlapp samt retursedel att fylla i.

När en vara returneras till oss står du för returfrakten samt kostnader för hantering. Returfrakten debiteras när returen kommer in till oss.

 

Återbetalning Retur

Klarna Faktura

Din retur dras av och returfrakten samt hanteringskostnad läggs på. Du får en uppdaterad Klarna faktura mejlad till dig. Har du redan betalat din Klarna Faktura kommer du få en återbetalning av Klarna via mejl där din retur dragits av och returfrakten lagts på. Genom att logga in på ”Mina sidor” hos Klarna https://klarna.com/sv/mina-sidor kan du flytta fram fakturans förfallodatum så att Bryggshoppen kan ta emot returen och registrera den hos Klarna. Mer info hittar du på: https://klarna.com/sv/kundservice

 

Kort

Din retur dras av och returfrakt samt kostnader för hantering läggs på. Beloppet betalas tillbaka till samma betalkort som pengarna drogs ifrån.

 

Kostnad retur

Kostnaden på returfrakten avgörs av vikten och volymen.

 

Bryggshoppen hämtar ej ut returer med postförskott!

 

Reklamation

Om orsak är fel på varan måste fel anges tydligt på returanvisningen. Har du köpt varan i någon av våra butiker? Vänligen kom in med varan för reklamation.

 

Retur av tungt och skrymmande gods

Om varan väger mer än 20kg, vänligen kontakta Bryggshoppen för instruktioner.

 

Garanti

Om inte annat anges har vi 2 års garanti på våra produkter.

 

Felleverans

Skulle vi leverera fel antal eller fel vara ber vi dig meddela oss så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet . Skriv tydligt in felaktigheten på returlappen samt bifoga eventuellt fellevererade varor i sin originalförpackning väl emballerade.

 

Transportskada

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska du omedelbart anmäla skadan vid uthämtningsstället eller till chaffören för att kunna bli ersatt.

 

Hittar du inte varan i webbshoppen?

Vi kan beställa hem varor vi ej lagerför i ordinarie sortimentet från nästan alla våra leverantörer. Kontakta oss så hjälper vi dig!

 

 

Sekretesspolicy

Bryggshoppen ansvarar för de personuppgifter du lämnat till oss när du registrerar dig som kund, handlar i vår webbshop, genom telefon, fax, brev eller vid reklamation. Då godkänner du även att Bryggshoppen lagrar och använder dessa för att kunna ge dig bästa möjliga service. Du godkänner att uppgifterna kan användas för vår marknadsföring. Exempelvis mejlutskick, reklam och katalogutskick. Det går självklart att avregistrera sig för reklamutskick, vänligen mejla info@bryggshoppen.se

 

Force Majeure

Bryggshoppen är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra vissa förpliktelser enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheterna förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndigheter eller ändrad lagstiftning. Konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud, större valuta förändringar med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

 

 

 

 

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this
Open Chat
1
Close chat
Hej! Tack för att ni har kontaktat oss på bryggshoppen. Någon kommer alldeles strax svara!

Start

Share This